מדריך תגיות Meta

שיווקיפדיה- בלוג שיווק באינטרנט

מדריך לכתיבת תגיות meta

תגיות ה- Meta הן בעצם תגי HTML המכילים טקסט המסביר על תוכנו של העמוד באתר, הן עוזרות לגוגל להבין את תכני האתר.

לתגיות Meta חשיבות גבוהה מאות בקידום אתר אורגני בגוגל(SEO). במדריך הבא, מוסבר בצורה המפורטת ביותר, מה צריכות להכיל תגיות ה- Meta, מה אורכן האופטימלי, איך לערוך\לשנות אותן ועוד.

על מנת להיות בטוח שתגיות ה- Meta באתר שלך מבוצעות בצורה הטובה ביותר כך שיתרמו לקידום האתר – קרא מאמר זה וודא תקינות האתר.

תגיות Meta- איזה סוגים קיימים,איך בדיוק לעשות וטיפים נוספים

Meta Title

תגית “מטה טייטל” אחראית על הכותרת של העמוד. מה שיופיע בדפדפן לגולש שנמצא כרגע בעמוד. התוכן של תגית Meta title, מופיע גם כך בתוצאות החיפוש בגוגל:

תגית meta title

Meta Title - איך בדיוק לעשות?

  • על כל תגיות “טייטל” בעמוד להיות מקוריות, שונות אחת מהשניה. על מנת שלא יראה כספאם בפני גוגל.
  • תגית “טייטל” צריכה להכיל מקסימום 70 תווים, על מנת שתוצג במלואה גם בשימוש במכשירים נייחים וגם במכשירים ניידים.
  • מומלץ לכתוב את מילת המפתח הראשית שרוצים לקדם בעמוד מסוים, בתחילת תגית ה- Title.
  • מומלץ לשלב את שם העסק בסוף תגית הטייטל.
  • מומלץ להשתמש בתווים מסוג מספרים, אחוזים וכו’. המטרה היא למשוך את העין של הגולשים על מנת שילחצו ונרוויח תנועה לאתר.

Meta Description

תגית Meta Description, היא בעצם התיאור הארוך יותר של העמוד. זה המקום לספר לגולשים(ולגוגל) במה בדיוק הדף האינטרנטי שלכם עוסק ולמה כדאי להם להיכנס אליו. מלבד לספק לגוגל מידע על מה העמוד מכיל, וכך לעזור לו לדרג את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל התגית אף קובעת מהו התיאור שיוצג בתוצאות החיפוש בגוגל, וזה נראה כך:

תגית meta description

Meta description- איך בדיוק לעשות?

  • מומלץ שתגית “מטה דסקריפשן” תכיל150/160 תווים, על מנת שכל תוכנה יוצג גם בדסקטופ וגם במובייל.
  • מומלץ להוסיף בסוף התיאור- הנעה לפעולה, כזאת שלא תשאיר לגולשים מקום לחשוב ותגרום להם להקליק על האתר.
  • מומלץ לשלב מילת מפתח ראשית בתחילת תגית ה- Meta Description וכן מילות מפתח נרדפות בהמשך התיאור. אין צורך לחזור על מילת המפתח הראשית יותר מפעם אחת, על מנת שלא יתפרש בפני גוגל כספאם.
  • “מטה דסקריפשן”, זה בעצם ההזדמנות הטובה ביותר לספר לגולשים ולגוגל במה העמוד עוסק ולהפעיל עליהם מניפולציות דיגיטליות(הנעה לפעולה\מבצעים\בידולים) על מנת שיכנסו לאתר.

Meta Keywords

תגית Meta Keywords היתה בשימוש בעבר ותפקידה היה להסביר לגוגל בדיוק איזה מילות מפתח אנחנו רוצים לקדם בדף האינטרנט הספציפי. כיום, התגית אינה נמצאת בשימוש ואין צורך להוסיף אותה לאף עמוד באתר.

Meta keywords- איך בדיוק לעשות?

כפי שכתוב לעיל, התגית כבר אינה רלוונטית לקידום אתרים, אין צורך להשתמש בה.

מקדם אתרים שישתמש בתגית זאת, יעיד על כך שהוא לא מעדכן את הידע שלו בקידום אתרים, שמשתנה לעיתים תכופות.

איך ניתן לשלוט בתגיות ה-Meta באתר?

הדרך היעילה ביותר לשליטה בתגיות ה- Meta באתר, היא דרך התוסף המוכר – yoast seo.

במצב “עריכה” של כל עמוד, במקטע ההגדרות של yoast, ניתן לשנות\לערוך את התגיות.

תוספת מעולה שאנחנו מקבלים גם כן מהתוסף המעולה הזה, שהוא מדריך אותנו בכמה מילים להשתמש בכל תגית ודואג להזכיר לנו להשתמש בביטויי מפתח שאנחנו רוצים לקדם בתגיות ה- Meta.

לאחר שנכנסת לעמוד במצב “עריכה”, לחץ על “ערוך סניפט”, כפי שמתואר בתמונה הבאה:

תגיות meta yoast seo

לאחר הלחיצה על “ערוך סניפט”, יפתח המסך הבא, בו תדרשו למלא את תגיות ה- Meta לפי מה שהוסבר במאמר לעיל.

תגיות Meta

כלים נוספים לכתיבת תגיות Meta לאתר

  • על מנת לכתוב תגיות מטה מוצלחות, בעלות CTR גבוה, מומלץ לכתוב בשורת החיפוש בגוגל את מילות המפתח שרוצים לקדם, ואז לחקור וללמוד מתוצאות החיפוש. מומלץ לעבור על התוצאות הראשונות ולראות מה המתחרים כותבים בתגיות המטה שלהם ומכאן ללמוד מה אתם יכולים לכתוב שונה שימשוך יותר גולשים לאתר שלכם.
  • ניתן להעזר בכלי seomofo, זהו כלי מעולה למקדמי אתרים שלא משתמשים ב-Yoast כדי לשלוט על תגיות ה-Meta באתרים שהם מקדמים, או מכל סיבה אחרת מעדיפים שירות חיצוני לאתר, כזה שמספק שירותים דומים מאוד לכתיבת תגיות Meta בצורה הנכונה, תוך דגש על אורך ואופטימליות למסכים השונים.

אהבת את המאמר? אל תחשוב רק על עצמך, שתף אותו עם הקרובים אליך:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter

להמשך קריאת מאמרים על עולם השיווק הדיגיטלי, לחץ לחזרה לשיווקיפדיה.

לחץ למעבר לדף הבית – צמיחה דיגיטלית.

דילוג לתוכן