תג קנוקיקל(Canonical) - מדריך מלא

שיווקיפדיה- בלוג שיווק באינטרנט

תג קנוניקל

לאחר עדכון פנדה של גוגל, ישנה בעיה חמורה בהעלאת תוכן משוכפל לאתרי אינטרנט.

גוגל יודעת לזהות מתי התוכן הוא משוכפל ובכך לפגוע בדירוגים של האתר בגוגל – פגיעה ישירה ברווחיות של העסק. המשמעות היא, שאנו צריכים להעלות תוכן ייחודי ומקורי.

אך מה עושים כששני עמודים באתר דומים ואי אפשר יותר מדי לשלוט בזה?

לדוגמה – עמוד אינטרנט של מוצר מסוים בצבעים שונים, אין כמעט הבדל בין עמודי האינטרנט חוץ מהצבע(הבדל מזערי) ולכן התוכן בסכנה שגוגל יסמנו אותו כמשוכפל ויפגעו בדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

איזה פתרון קיים לבעיית התוכן המשוכפל\תוכן זהה מדי?

איך ניתן לבדוק האם יש תוכן משוכפל באתר שברשותי?

כל זאת ועוד בהמשך המאמר.

שיטות לבדיקת תוכן משוכפל באתר

השיטה הידנית

על מנת לבדוק האם קיים תוכן משוכפל באתר, ניתן להעתיק 2-3 משפטים מהעמוד ולהעתיק בשורת החיפוש בגוגל.

בתוצאת החיפוש הראשונה אמורים להופיע המשפטים שחיפשתם בשלמותם, התוצאה הראשונה זו התוצאה שגוגל מתייחס אליה כבעלת התוכן המקורי.

אם בתוצאה השניה, השלישית וכו’ יהיו תוצאות שמכילות את המשפטים שחיפשתם בשלמותם – זה אומר שהתוכן משוכפל וכל האתרים, חוץ מהאתר הראשון נמצאים בסכנה מבחינת גוגל ומקבלים דירוג נמוך יותר.

כל האתרים, חוץ מהאתר שמופיע ראשון בתוצאות החיפוש, כנראה יצטרכו להוסיף תג קנוניקל (Canonicl) באתר. כדי לדעת איך להוסיף תג קנוניקל ולשמור על האתר שלך מפני העדכונים של גוגל, המשך בקריאת המאמר.

בדיקת תוכן משוכפל באמצעות Copyscape

אפשרות נוספת לבדיקת תוכן משוכפל באתר שלכם, הוא הכלי Copyscape.

בכלי הזה תוכלו להזין את כתובת האתר שלכם והוא יריץ עבורכם בדיקה באינטרנט האם ישנם אתרים שהעתיקו מכם תוכן, אם הכלי היעיל הזה יצליח למצוא הוא אף יציג קישור לאתר ששיכפל את התוכן שלכם.

במידה ואינכם מכירים את מי ששיכפל מהתוכן שלכם, מומלץ לפנות לבעל האתר דרך דרכי ההתקשרות באתר שלו.

תג קנוניקל Canonical- פתרון לתוכן משוכפל באתרי וורדפרס

הורדת תוסף מתאים לאתר

בהנחה שהאתר שברשותך הוא אתר וורדפרס(ואם לא חבל) , ניתן להכנס לחנות תוספי וורדפרס, ולחפש בשורת החיפוש את הביטוי Canonical.

קיימים מגוון תוספים שעוזרים לשים תג קנוניקל בכל עמוד באתר.

לפני שאתם בוחרים את התוסף המתאים עבורכם, שימו לב:

  • שהתוסף מתאים לגרסת הוורדפרס הנוכחית של האתר.
  • שיש לתוסף מספר גבוה של הורדות ביחס לאחרים.
  • שהדירוג שקיבל מהמשתמשים שהורידו אותו והשתמשו בו גבוה.
  • מומלץ להכנס ללשונית “צילומי מסך” בפרטים נוספים של התוסף, על מנת לקבל תמונות מסך מהעבודה עם התוסף, טיפ זה עוזר לרבים בהחלטה על התוסף המתאים ביותר עבורם.

הוספת תג קנוניקל על ידי Yoast SEO (מומלץ)

הדרך הנוחה ביותר להוסיף תג קנוניקל לעמוד מסוים באתר, היא על ידי התוסף Yoast SEO.

אם עדין אין לך יוסט באתר, לחלוטין הגיע הזמן שתתקין ותתחיל לשלוט באופטימיזציה של האתר שלך בצורה נפלאה.

אחת מיני רבות של האפשרויות המעולות למקדמי אתרים של התוסף הזה היא להוסיף תגית קנוניקל לכל עמוד באתר.

איך בפועל מוסיפים תג קנוניקל לאתר?

על מנת להוסיף קנוניקל לעמוד נצטרך קודם להכנס לניהול אתר הוורדפרס ולבחור עמוד ספציפי שאליו נרצה להוסיף את התג.

לאחר שבחרנו, צריך להיכנס למצב “עריכה” של העמוד אליו נרצה להוסיף את התג.

במצב עריכה של העמוד, נמצא גם אזור ההגדרות של היוסט(המפורסם).

צריך ללחוץ על הכפתור “מתקדם”, מסך זה נראה כך:

תג קנוניקל מדריך

לאחר הלחיצה על הכפתור מתקדם יפתחו האפשרויות הבאות:

תגית קנוניקל canonical

דגשים להוספת תג קנוניקל

כתובת קנוניקל, היא כתובת האתר ממנו “העתקתם תוכן”.

בכתובת הקנוניקל צריך לכתוב את כתובת האתר המקורית שמחזיקה בתוכן ששמתם בעמוד. לדוגמה: אם העתקתם חלק מהתוכן בעמוד החדש מאתר אחר, בכתובת קנוקניקל שימו את כתובת האתר המדוייקת של המאמר שהעתקתם ממנו.

דוגמה נוספת, במידה ויש לכם מוצר שנמכר ב4 צבעים באתר, כל צבע בעמוד שונה. כתובת הקנוניקל תהיה הכתובת של הצבע מוצר שהועלה ראשון לאתר, כלומר – המוצר הראשון אינו צריך בקנוניקל, אך בשלושת המוצרים שהעלתם לאחר מכן תצטרכו להוסיף קנוניקל עם הכתובת של המוצר הראשון.

לא לשכוח ללחוץ שמירה לאחר הוספת כתובת הקנוניקל.

שימו לב, אנחנו לא ממליצים להשתמש בתוכן משוכפל, דומה, או משוכתב בכלל באתר.

על מנת לבצע קידום אורגני בגוגל,  כיום, חובה להשתמש בתוכן מקורי ואין להשתמש בתוכן משוכתב . התוכן מקנה ערך נוסף לגולשים ויעזור רבות בתהליך הקידום של האתר במנוע החיפוש גוגל.

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף אותו:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter

להמשך קריאת מאמרים על עולם השיווק הדיגיטלי, לחץ לחזרה לשיווקיפדיה.

לחץ למעבר לדף הבית – צמיחה דיגיטלית.

דילוג לתוכן