גוגל אלרטס - Google Alerts

שיווקיפדיה- בלוג שיווק באינטרנט

גוגל אלרטס google alerts

גוגל אלרטס (Alerts), הוא כלי של גוגל המאפשר לעקוב אחר ביטויים ספציפיים המתפרסמים באינטרנט בזמן אמת.הכלי מאפשר לנו לבחור ביטויים ספציפיים לניטור, וברגע שהביטויים שבחרנו יתפרסמו באינטרנט, נקבל התראה למייל שתכיל בתוכה קישור לאתר שבו התפרסם הביטוי הרצוי.

גוגל אלרטס יכול לתרום רבות לתהליכי שיווק דיגיטלי.

על השימוש הבסיסי והשימושים שניתן לבצע בכלי זה – ארחיב בהמשך המאמר.

גוגל אלרטס - איך מתחילים?

על מנת להכנס לגוגל אלרטס ניתן ללחוץ כאן.

כדי להתחיל להשתמש בגוגל אלרטס, צריך לבצע הרשמה\התחברות עם חשבון gmail, ומיד לאחר ההרשמה(הפשוטה), נעבור למסך הבא:

גוגל אלרטס

במסך לעיל, בשורת החיפוש – נזין את הביטוי שנרצה לקבל עליו דיווח.

שים לב, לפני שמאשרים את הביטוי ושולחים את הרובוטים של גוגל לסרוק את האינטרנט, רצוי ללחוץ על הכפתור “הצג אפשרויות” ולקבל עוד סינונים אפשריים בתהליך הסריקה אחר הביטוי. כמו בתמונה הבאה:

מדריך גוגל אלרטס

שים לב לכפתור הצג אפשרויות, שיפתח את אופציות הסינון הבאות:

מדריך מלא גוגל אלרטס

הסבר על כל אחת מאופציות הסינון:

  • באיזה תדירות – באיזה תדירות תרצו לקבל את העידכון למייל, יומי שבועי או חודשי.
  • מקורות- היכן תרצו שגוגל יסרוק אחר הביטויים? אתרי חדשות, בלוגים או בכלל תכני וידאו?
  • שפה- באיזה שפות גוגל יסרוק אחר הביטויים שיוגדרו.
  • אזור- באיזה מדינה בעולם תרצו שגוגל יסרוק עבורכם.
  • כמות התוצאות- במידה והביטוי שאתם מתכוונים להגדיר הוא ביטוי שיש לו כמות גדולה של חיפושים מדי חודש, מומלץ לסמן את האפשרות – התוצאות הטובות ביותר.
  • שלח אל- ההגדרה החשובה ביותר, לאיזה כתובת מייל ישלח העדכון בכל פעם שיפורסמם באינטרנט וימצא על ידי הסורקים של גוגל.

חשוב מאוד, לא לשכוח ללחוץ על צור התראה. מרגע זה גוגל יתחיל לסרוק ויעדכן במיידי לכתובת המייל שהוגדרה לו.

גוגל אלרטס - שימושים מומלצים

ניהול מוניטין ברשת-

בתהליך של ניהול מוניטין ברשת, נרצה להיות בבקרה על איזכורים באינטרנט ולראות היכן כותבים ביטויים שרלוונטיים אלינו.

לדוגמה- בתהליך ניהול מוניטין באינטרנט של פוליטיקאי בשם “ישראל ישראלי”, נרצה לקבל עידכונים על איזכורים ברשת של שמו של הפוליטיקאי וכן של ביטויים הקשורים אליו, כמו הצעות חוק שהוא מקדם\ פרוייקטים וכו.

מציאת האיזכורים ברשת תאפשר לנו, ללמוד הרבה על השיח ברשת על אותו פוליטיקאי, לטפל במקרים ספציפיים וכן לשפר את תהליך ניהול המוניטין ברשת.

מעקב אחר מתחרים-

שימוש נוסף לגוגל אלרטס זה מעקב אחרי מתחרים. ניתן להוסיף לסריקה ביטויים עיסקיים, כמו למשל:

  • שמות מוצרים משותפים לך ולמתחריך.
  • תחום פעילות- פיצה כשרה בתל אביב\ משלוחי סושי בתל אביב
  • שמות של המתחרים

אם תבצע סריקה אחר הביטויים הללו, תוכל ללמוד על הפעילות באינטרנט של המתחרים שלך, כך שתמיד תוכל להיות צעד אחד לפניהם.

שיתופי פעולה-

נוכל להשתמש בכלי זה כדי למצוא שיתופי פעולה. על מנת למצוא שיתופי פעולה, צריך להגדיר בגוגל אלרטס ביטויים המכילים את שיתופי הפעולה שאנו מחפשים, לדוגמה:

  • מעצבת שמלות כלה לשיתוף פעולה.
  • קומיקאי מתחיל לשיתוף פעולה.
  • רשת מזון גדולה לשיתוף פעולה.

טרנדיות-

על מנת לבחון טרנדיות, ניתן להשתמש גם כן בגוגל אלרטס.

צריך להגדיר שיסרוק אחר ביטויים מסויימים כרגיל, אך שהפעם נצטרך למדוד כמה פעמים הופיע כל ביטוי בתקופת זמן מסוימת.

האפשרות שיש לנו לבחון כמה התראות הגיעו מכל ביטוי מפתח, תראה לנו איזה ביטוי יותר טרנדי באינטרנט.

על מנת לזהות טרנדים בתחום פעילות מסוים, מומלץ להכניס כמות גדולה של ביטויים שרלוונטיים לעסק ואז לבחון מתי וכמה פעמים הופיע כל ביטוי.

מציאת עבודה-

עוד שימוש מעניין במיוחד לגוגל אלרטס, וכזה שהרבה מאוד לא משתמשים בו למרות יעילותו- מציאת עבודה.

על מנת למצוא עבודה בעזרת גוגל אלרטס מומלץ להגדיר ביטויים המכילים את שם המקצוע בו תרצה לעבוד או ביטויים ארוכים יותר המדברים על חיפוש משרה ספציפית, לדוגמה:

  • מפתח אתרים.
  • מפתח java עם ניסון.
  • טבח למסעדה בתל אביב.

ברגע שחברה מסוימת תפרסם באינטרנט שהיא מחפשת עובד למשרה שהגדרתם, אתם תהיו הראשונים לקבל עדכון במייל על כך ולשלוח קורות חיים לחברה.

 אתם בעצם תגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם להשיג את המשרה.

לגוגל אלרטס שימושים רבים ברשת, על ידי הבנה של הכלי ושל האופציות שהוא נותן לנו כגולשים באינטרנט – נוכל לשפר משמעותית את הפעילויות שלנו באינטרנט.

חשבתם על שימוש בגוגל אלרטס שלא נכתב במאמר? נשמח שתפנו אלינו בפרטי ונוסיף למאמר.

אהבת את המאמר? אל תחשוב רק על עצמך, שתף אותו עם הקרובים אליך:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter

להמשך קריאת מאמרים על עולם השיווק הדיגיטלי, לחץ לחזרה לשיווקיפדיה.

לחץ למעבר לדף הבית – צמיחה דיגיטלית.

דילוג לתוכן