דף הבית » קידום אתרים » גוגל אלרטס – שימושים שלא הכרת
גוגל אלרטס (Alerts), הוא כלי של גוגל המאפשר לעקוב אחר ביטויים ספציפיים המתפרסמים באינטרנט בזמן אמת.הכלי מאפשר לנו לבחור ביטויים ספציפיים לניטור, וברגע שהביטויים שבחרנו יתפרסמו באינטרנט, נקבל התראה למייל שתכיל בתוכה קישור לאתר שבו התפרסם הביטוי הרצוי.
גוגל אלרטס יכול לתרום רבות לתהליכי שיווק דיגיטלי.
על השימוש הבסיסי והשימושים שניתן לבצע בכלי זה – ארחיב בהמשך המאמר.
על מנת להכנס לגוגל אלרטס ניתן ללחוץ כאן.
כדי להתחיל להשתמש בגוגל אלרטס, צריך לבצע הרשמה\התחברות עם חשבון gmail, ומיד לאחר ההרשמה(הפשוטה), נעבור למסך הבא:
במסך לעיל, בשורת החיפוש – נזין את הביטוי שנרצה לקבל עליו דיווח.
שים לב, לפני שמאשרים את הביטוי ושולחים את הרובוטים של גוגל לסרוק את האינטרנט, רצוי ללחוץ על הכפתור "הצג אפשרויות" ולקבל עוד סינונים אפשריים בתהליך הסריקה אחר הביטוי. כמו בתמונה הבאה:
שים לב לכפתור הצג אפשרויות, שיפתח את אופציות הסינון הבאות:
הסבר על כל אחת מאופציות הסינון:
חשוב מאוד, לא לשכוח ללחוץ על צור התראה. מרגע זה גוגל יתחיל לסרוק ויעדכן במיידי לכתובת המייל שהוגדרה לו.
בתהליך של ניהול מוניטין ברשת, נרצה להיות בבקרה על איזכורים באינטרנט ולראות היכן כותבים ביטויים שרלוונטיים אלינו.
לדוגמה- בתהליך ניהול מוניטין באינטרנט של פוליטיקאי בשם "ישראל ישראלי", נרצה לקבל עידכונים על איזכורים ברשת של שמו של הפוליטיקאי וכן של ביטויים הקשורים אליו, כמו הצעות חוק שהוא מקדם\ פרוייקטים וכו.
מציאת האיזכורים ברשת תאפשר לנו, ללמוד הרבה על השיח ברשת על אותו פוליטיקאי, לטפל במקרים ספציפיים וכן לשפר את תהליך ניהול המוניטין ברשת.
שימוש נוסף לגוגל אלרטס זה מעקב אחרי מתחרים. ניתן להוסיף לסריקה ביטויים עיסקיים, כמו למשל:
אם תבצע סריקה אחר הביטויים הללו, תוכל ללמוד על הפעילות באינטרנט של המתחרים שלך, כך שתמיד תוכל להיות צעד אחד לפניהם.
נוכל להשתמש בכלי זה כדי למצוא שיתופי פעולה. על מנת למצוא שיתופי פעולה, צריך להגדיר בגוגל אלרטס ביטויים המכילים את שיתופי הפעולה שאנו מחפשים, לדוגמה:
על מנת לבחון טרנדיות, ניתן להשתמש גם כן בגוגל אלרטס.
צריך להגדיר שיסרוק אחר ביטויים מסויימים כרגיל, אך שהפעם נצטרך למדוד כמה פעמים הופיע כל ביטוי בתקופת זמן מסוימת.
האפשרות שיש לנו לבחון כמה התראות הגיעו מכל ביטוי מפתח, תראה לנו איזה ביטוי יותר טרנדי באינטרנט.
על מנת לזהות טרנדים בתחום פעילות מסוים, מומלץ להכניס כמות גדולה של ביטויים שרלוונטיים לעסק ואז לבחון מתי וכמה פעמים הופיע כל ביטוי.
עוד שימוש מעניין במיוחד לגוגל אלרטס, וכזה שהרבה מאוד לא משתמשים בו למרות יעילותו- מציאת עבודה.
על מנת למצוא עבודה בעזרת גוגל אלרטס מומלץ להגדיר ביטויים המכילים את שם המקצוע בו תרצה לעבוד או ביטויים ארוכים יותר המדברים על חיפוש משרה ספציפית, לדוגמה:
ברגע שחברה מסוימת תפרסם באינטרנט שהיא מחפשת עובד למשרה שהגדרתם, אתם תהיו הראשונים לקבל עדכון במייל על כך ולשלוח קורות חיים לחברה.
אתם בעצם תגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם להשיג את המשרה.
לגוגל אלרטס שימושים רבים ברשת, על ידי הבנה של הכלי ושל האופציות שהוא נותן לנו כגולשים באינטרנט – נוכל לשפר משמעותית את הפעילויות שלנו באינטרנט.
חשבתם על שימוש בגוגל אלרטס שלא נכתב במאמר? נשמח שתפנו אלינו בפרטי ונוסיף למאמר.
אהבת את המאמר? אל תחשוב רק על עצמך, שתף אותו עם הקרובים אליך:
להמשך קריאת מאמרים על עולם השיווק הדיגיטלי, לחץ לחזרה לשיווקיפדיה.
לחץ למעבר לדף הבית – צמיחה דיגיטלית.