כל מה שחשוב לדעת על בניית אתרים ב- 2021

הסבר מפורט לבעלי עסקים שמתעניינים בבניית אתר לעסק

אם אתה בעל עסק שחושב על לבנות אתר בזמן הקרוב אך אתה מבולבל מכל האפשרויות הרבות שהשוק מציע? רוצה להבין איזה אתר הכי יתאים לעסק שלך? רוצה לקבל את הכלים שיעזרו לך לקבל החלטות בזירה התחרותית של אתרי האינטרנט? הגעת למקום הנכון, כאן תוכל למצוא את כל המידע החשוב ביותר על בניית אתרים.

בניית אתרים

למה צריך בכלל אתר ומה הוא מכיל?

אתר משמש בעלי עסקים להציג את השירותים ו\או המוצרים שלהם כך שיוכלו לקרוא עליהם, להיחשף לתמונות, לתוכן שיווקי, להשאיר פנייה באתר במידה ויהיו מעוניינים, למצוא פרטי צור קשר, להגיע לעמוד העסקי ברשתות החברתיות ובקיצור למצוא כל מידע שחשוב על העסק ושעשוי להגדיל את הסיכוי שלהם לפנות אל אותו עסק ולקנות ממנו.
כמעט בכל אתר נמצאים 4 עמודים עיקריים, והם:
דף הבית– דף הבית של האתר מרכז בתמציתיות את כל השירותים והתועלות של העסק. דף לרוב יכיל את ההצעה השיווקית של בעל העסק.

בין היתר, ניתן למצוא בו גם פרטי צור קשר וכן תפריט ניווט לשאר עמודי האתר.
אודות– אודות החברה\העסק, נועד להגדיל את האמון של הגולשים ולתת להם אפשרות להכיר את העסק טוב יותר.
שירותים- עמוד שיפרט את שירותיו של העסק ויציג דוגמאות, תמונות וסרטונים המציגים את שירותיו, כמובן במידה ויש לבעל העסק מאגר מדיה. במידה ואין לבעל העסק תמונות או סרטונים שיציגו את העסק שלו בצורה טובה הוא יכול להשתמש בתמונות וסרטונים ממאגרים באינטרנט, מה שלרוב ייגמר ללא עלות או עם הוצאה כספית נמוכה.

במידה ובעל העסק יחליט להשקיע במדיה שתהיה באתר, הוא יוכל לשכור את שירותיו של צלם ו\או מפיק סרטונים שיווקיים.

צור קשר- עמוד אליו הגולש יכול להיכנס ולקבל פרטי יצירת קשר עם העסק כמו למשל סלולרי, כתובת, שעות פעילות וכן הוא יכול להשאיר ליד בטופס על מנת שיצרו אתו קשר.

חשוב להבין שישנם סוגי עמודים נוספים שימצאו באתר בהתאם לסוג האתר עצמו ולמטרות בעל העסק, יכול להיות למשל שעסק של עורך דין יבקש להוסיף עוד עמוד שבו הוא מציג את כל הכתבות שהיו עליו בתקשורת או למשל עמוד נוסף שמציג תוצאות מוכחות של העסק בהתנהלות עם לקוחות עבר- כמו למשל צילומים של הצלחות של לקוחות שמספרים כמה המפגש עם בעל העסק עשה להם טוב.
על פי חוק, חייב להיות באתר תקנון ומדיניות פרטיות שחשופים לגולשים באתר.

בעל עסק שירצה לנסח לעצמו תקנון ומדיניות יוכל לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום שינסח עבורו את מדיניות הפרטיות והתקנון.

יתר על כן, בחלק מהאתרים ועל פי המטרות של בעל העסק בהקמת האתר, בחלק מהאתרים יהיה עמוד נוסף שנקרא עמוד בלוג, לדוגמא, עמוד הבלוג באתר שלנו הוא השיווקיפדיה.

תחת הבלוג, בעל העסק יוכל להעלות הרבה כתבות שקשורות לתחום הפעילות שלו ובכך לשפר את הקידום האורגני (SEO) של האתר.

המשמעות של קידום אורגני זה שהאתר יופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל מה שיוביל לכך שיותר לקוחות פוטנציאליים יכנסו לאתר ויפנו אל בית העסק ו\או יקנו את מוצריו באתר.

בניית אתרים לבעלי עסקים

כמובן שקיימים סוגים שונים ומגוונים של אתרים, אך אנו נתמקד בשני הסוגים הנפוצים ביותר בקרב בעלי עסקים בארץ ובעולם.

אתר תדמית– אתר תדמית נועד להיות הפנים של העסק באינטרנט, להציג את המידע הכי חשוב על העסק, תמונות של העסק או של מה שהוא רוצה לייצג, לשדר את אווירת העסק ולאפשר ללקוחות לפנות אל העסק דרכו.

אתר של העסק הוא בעצם הנוכחות הדיגיטלית שלו, כיום כל מי שמחפש שירות או מוצר מסוים ישר מחפש את האתר של בית העסק, מחפש לקרוא עליו מידע באינטרנט, מתרשם ואז מחליט לפנות אליהם במידה ויצא שבע רצון מהצפייה באתר.

אתר חנות אונליין (Ecommerce) – אתר Ecommerce הוא בעצם אתר חנות למכירות אונליין של מוצרים שונים, החל ממוצרים פיזיים ועד מוצרים לא מוחשיים או שירותים.

זה בעצם בול כמו אתר תדמית רק שיש חלק נוסף באתר של חנות בה נמצאים מוצרים שונים שניתן לקנות אותם אונליין דרך האתר. סוג האתר הזה מתאים יותר לעסקים שרוצים לבנות אתרים למכירת מוצרים ולא נתמקד בהם בתהליכי העבודה שלנו.

מזה בעצם דף נחיתה ומיניסייט?

דף נחיתה– דף נחיתה הוא בעצם אתר רק שההבדל היחידי זה מספר עמודי אינטרנט שיש בכל אחד מהם.

כלומר, כמו שכתוב לעיל, באתר ממוצע יהיו 4 עמודים עיקריים אך בדף נחיתה יהיה לרוב רק עמוד אינטרנט אחד שנועד להציע לגולשים הצעה שיווקית אחת והמטרה המרכזית שלו היא להניע את הגולשים שנחתו בדף הנחיתה להשאיר פרטים בטופס, להתקשר אליו או לרכו את מוצריו- כל דף נחיתה והמטרות שלו.

עסק מסוים לדוגמא יכול להחזיק מספר דפי נחיתה שונים בהתאם למוצרים או שירותים שונים שהוא מציע.

מיניסייט (Minisite)- זהו גם עמוד אינטרנט אחד בדומה לדף נחיתה רק שהמיניסייט לא מתרכז בהצעה אחת ספציפית ורק מנסה להניע את הגולש להשאיר פרטים אלא המיניסייט מציג לרוב את כל המידע על העסק כמו באתר תדמית רק שהתוכן יהיה מוצג בעמוד אינטרנט אחד בלבד בלי חלוקה לעמודים שונים וכן התוכן יהיה מצומצם יותר מאשר באתר תדמית.

פלטפורמות(טכנולוגיות) שונות לבניית אתרים

בניית אתר על ידי פיתוח עצמאי(כתיבת קוד)-

במידה וחברה מסוימת תרצה שיהיו לה אפשרויות מיוחדות באתר כמו למשל אתרים של החברות הכי חזקות בעולם- אמזון, איביי, גוגל, פייסבוק וכו- אלה אתרים שהעסק דורש שיהיו בהם פונקציות נוספות, מיוחדות וייחודיות ולכן נדרש פיתוח אישי של האתר והעלויות הן רבות.

אתר בפיתוח אישי מתחיל מ20,000 לאתר תדמית פשוט ביותר ויכול להגיע למאות אלפי ₪ בהתאם לדרישות בעלי העסק.

חשוב להבין כי מלבד החברות הגדולות והמובילות בעולם גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים עשויים למצוא ערך בבניית אתר בפיתוח עצמאי מכיוון שהם מעוניינים שיהי להם פיצ'ר מסוים אתר כמו לדוגמא חברת ייעוץ משכנתאות שתרצה שיהיה לה באתר מחשבוני משכנתא מיוחדים שיעזרו ללקוחות שלהם להבין את תכניות המשכנתא השונות.

בניית אתר WordPress –

וורדפרס זוהי הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרים ובה אנחנו כסוכנות דיגיטל שבונה ללקוחותיה אתרי תדמית ואתרי Ecommerce משתמשים ברוב המוחלט של המקרים.

חשוב לדעת כי מעל 70% מכל האתרים בעולם בנויים ב- WordPress.

הרעיון של וורדפרס זה בעצם שאפשר לבנות אתרים יפים ומעוצבים בלי להשתמש בקוד, ישנו כלי שנקרא Elementor (פיתוח ישראלי) שבעזרתו ניתן לבנות ולעצב אתרי וורדפרס בקלות רבה.

לבניית אתר WordPress יש יתרונות רבים ומגוונים ועליהם נרחיב בהמשך.

בניית אתר בפלטפורמה סגורה לבניית אתרים-

ישנן כל מיני חברות המציעות ללקוחות לבנות אתר בעצמם דרך המערכת שלהם, היתרון ללקוח זה שהמחיר הוא בדרך כלל זול יותר אבל חשוב להבין שזה עשוי להיות מאוד טריקי כיוון שברגע שהאתר נבנה דרך מערכת של חברה מסוימת אותו לקוח כבול לחברה הזאת ולא יכול לעזוב אותה ולהעביר את האתר שלו משם, אלא אם כן ימצא דרך מיוחדת וגם אז זה יהיה כרוך בהשקעה כספית גבוהה.

ניקח לדוגמא פלטפורמה סגורה לבניית אתרים- Wix-  חשוב להכיר  את Wix בגלל שישנם בעלי עסקים רבים שבוחרים להקים אתר בצורה עצמאית דרך וויקס ואז בשלב מאוחר יותר כשהם רוצים לשפר את האתר, לקדם אותו או להוסיף לו פונקציות שונות הם נתקלים בקשיים רבים. מוטב עבורם לדעתנו שהיו מקימים מראש את האתר על פלטפורמה עצמאית ובכך חוסכים לעצמם כאב ראש מיותר בעתיד.

היתרונות שבבניית אתר וורדפרס

לא סתם WordPress היא הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרים.

אתרי וורדפרס זוכים לדירוגים טובים בגוגל בשל הצורה הטכנית שבה הם בנויים וכן בשל השיפורים שמקדמי האתרים יכולים לבצע באתר על מנת שמנוע החיפוש של גוגל יאהב את האתר יותר ויקדם אותו מעלה מעלה בתוצאות החיפוש.

עלות מול תועלת- אתרי וורדפרס ניתן לבנות במחיר שרוב בעלי העסקים, גם הקטנים- יוכלו לעמוד בו ולשלם אותו בקלות, זה לא כמו אתר בפיתוח אישי שיכול לעלות עשרות אלפי ש"ח. כדי לבנות אתר תדמית טוב בוורדפרס, הלקוח ישלם בערך 4999 ₪  וחשוב להדגיש שהתשלום הוא חד פעמי ומשתנה בהתאם לחברת בניית האתרים.

יתרון נוסף ובולט לוורדפרס הוא התבניות המוכנות מראש שבהם אפשר להשתמש על מנת לחסוך זמן עבודה רב בבניית האתר וכן בתוספים השונים שניתן להוריד מחנות התוספים על מנת לשפר את האתר בהיבטים שונים- עיצוב, פונקציונליות, מהירות ועוד.


אנחנו מקווים שהצלחנו לשפוך לכם יותר אור על סוגי האתרים השונים והטכנולוגיות החדשניות שקיימות כיום בשוק ועשויות לסייע לכם בבניית האתר, נשמח אם תשתפו את המאמר לקרוביכם שמתעניינים בבניית אתר ושהמאמר הזה יכול לסייע להם רבות 🙂

רוצה לבנות אתר לעסק ולהתחיל לצמוח?

מלא את הטופס ונחזור אליך בהקדם האפשרי

רוצה לקרוא על תהליכי בניית אתרים שאנחנו עושים כיום עם לקוחותינו ולראות אתרים לדוגמא שבנינו? לחץ כאן.

או חזור לדף הבית, חברת שיווק דיגיטלי – צמיחה דיגיטלית.

דילוג לתוכן